همدردی و همدلی

حالا درسته که چلچراغ دیگه نمیاد روی کیوسک و نوستالژی بازی ما گل کرده و همه در حرکتی عظیم روی عکسامون توی فیس بوک آرم چلچراغ زدیم و نوستالژیک بازی درآوردیم و غم و غصه خوردیم ولی خب؛میشه امیدوار باشیم که عکسای حجت سپهوند رو توی نشریات دیگه ببینیم و لذت ببریم.درسته که آسانسور پوریا عالمی واسه همیشه از حرکت واستاد ولی میشه امیدوار بود که دوباره یه پیرهن عثمان دیگه علم کنه (یا یه ... پرچم کنه) و یه جایی شروع کنه به نوشتن و آدم بخونه و ریسه بره. می تونیم هنر امیرمهدی ژوله رو توی طنزهایی مث قهوه تلخ ببینیم و حالشو ببریم یا مثلا گزارش سفرهای منصور ضابطیان رو اینور و اونور بخونیم.
ولی دلم بیشتر از همه به حال توکا نیستانی سوخت.توکا که واسه راست و ریس کردن دندوناش اونم تو بلاد غربت معطل این حق التحریرهای چلچراغ بود. حالا این دفه که بره زیر دست خانوم دکترای چینی می تونه به این فک کنه که عموزاده خلیلی کی پولشو میده که اون دندون داغونه رو جراحی کنه؟ یا باید بی خیالش بشه؟
ای که همدردی همدلی میاره ناجور!



17 نظرات:

مریم بانو گفت...

سلام قربان
خوبین؟
پست توکا رو خونده بودم. ولی اصلاً یادم به این موضوع نبود. :دی
حالا باید روی طرح های معماریش بیشتر کار و حساب کنه.

مريم گفت...

يني تو ميري زير دست دندونپزشك دل خوش به حق التحريراي مجله هايي كه هنوز بسته نشدن هستي؟

کرو گفت...

آتشی در سینه دارم جاودانی

مصي بانو گفت...

اي روزگار. اي روزگار. بله همدلي مياره شديد. بعدشم بچم شاد كردن رو از خودم ياد گرفته ها.

میچیکو گفت...

حاجی حواست به این م.پارسا باشه!!دیدی حرفش درست از آب دراومد؟؟خطریه!!

ناشناس گفت...

هعی

فرشاد گفت...

آدرس جديد پاك نويس
www.paknewis3.blogspot.com

اُغلن کبیر گفت...

من اتفاقاً همیشه تعجب می‌کردم چرا چلچراغ رو توقیف نمی‌کنن؛ اصولاً توقیف‌شدگی سرانجام محتوم هر نشریه‌ای‌ست پس آه و ناله ندارد، نویسندگان‌ش که توقیف نیستن این خودش کلی مایه‌ی سروره.

سمانه گفت...

متاسفم...:(
اما همونجور که یه وبلگ که فیلتر میشه خوانندگانش بیشتر میشه یه مجله ی خوب مثه چلچراغ که توقیف میشه محبوب تر و نویسنده هاش سرشناس تر میشن...

Elham گفت...

راستش من نوشته های چلچراغ رو بیشتر از نت می خوندم و متاسفانه یه نسخه اش رو هم نخریدم !!! ولی به جون شما تا همین دیروز که توقیفش کردن باورم نمی شد که چلچراغ داره توی ایران منتشر می شه !!!

ای بابا ، شاعر می گه :
چه بسیار چلچراغ ها که بر دار رفتند :D

داریوش گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
داریوش گفت...

راستش منم مثل اغلن کبیر همیشه با خودم میگفتم چرا پس چلچراغ توقیف نمیشه؟؟
نه اینکه دوست داشتم توقیفشش کنن، بر عکس چون تو جایی که آزادی بیان وجود نداره بودن چلچراغ عجیب بود که اون رو هم خاموشش کردن

زروان ازلی گفت...

کلی به این هم دردی و همدلی تو و توکا نیستانی در رابطه با دندان پزشکی خندیدم :))
من چلچراغ خون نبودم متاسفانه

سید مجیب گفت...

سلام
الان این ابراز همدلی و همدردی بود؟؟؟؟؟!!!!!!

رضا گفت...

@سید مجیب
سلام
همدلیش از لحاظ توقیف های متعدد بود
همدردیش هم از درد توقیف بود با بقیه هم از لحاظ درد دندون بود با توکا نیستانی.منم دارم تمام حق التحریرم رو بالای دندونام میدم.البته بیشتر از حق التحریر

م.پارسا گفت...

همدرد كه نيستم باهاشون
ولي مي تونم همدل باشم
جوونيام با چلچراغ دوراني داشتم بس قشنگ

ناشناس گفت...

دلم نمی خواد دم هیچ دکه ای برم لذت بردن از تک تکشون تو جاهای مختلف رو هم قبول ندرم انگار که بهت بگن دیگه حق نداری قرمه سبـــزی بخوری و تو بگی عیب نداره من گوشت و لوبیا و سبزی رو جدا جدا م یخورم

ارسال یک نظر