مهرنامه بخوانید

راپورت ویژه: مهرنامه می‏آید
شکی نیست که باید دوران فعلی را خزان مطبوعات نامید.دلایل این مدعا هم فراوان و متفاوت است.از بازداشت و زندانی شدن روزنامه‏نگاران گرفته تا بسته شدن مطبوعات و اخطارهای فراوانی که به لطف معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هر روز به روزنامه‏ها و جراید ارسال می‏شود.با این همه هنوز هم می‏توان انگشت شمار جرایدی را یافت که از فضای حداقلی موجود استفاده می‏کنند تا حداکثر ممکن را انجام دهند.در همین راستا ماهنامه‏ای با نام مهرنامه آماده شده که هفته آینده اول اسفند ماه توزیع خواهد شد.این ماهنامه که البته مراحل تهیه و آماده‏سازی آن برای حضور در صحنه مطبوعاتی به دلیل حساسیت سردبیر و دبیران تحریریه در انتخاب مطالب و چیدمان آن در صفحات طولانی شد خوشبختانه به گونه‏ای چاپ شده و مطالبی در آن منتشر شده که هر خواننده مشتاق به علوم انسانی را مجذوب و چه بسا تسخیر می‏کند.
این ماهنامه که در زیر عنوانش نوشته شده ماهنامه علوم انسانی به سردبیری محمد قوچانی و با همکاری دوستانی که جملگی از تحریریه هفته نامه ایران‏دخت هستند منتشر شده است.غالب مطالب آن نیز مقالات مفصل و گفت و گوهایی چالشی در باب علوم انسانی است. برای هر رشته از میان رشته های مختلف علوم انسانی موضوعی انتخاب شده و سپس متفکران دانشگاهی به آن پرداخته و آن را نقد و بررسی کردند.مثل واژه سلطانیسم که از زبان سعید حجاریان در قسمت اعترافات تلویزیونی پخش شد و هیچ کس هم نفهمید که سلطانیسم چه بود و چه ارتباطی به قضایای پس از انتخابات داشت.حال می توانید پرونده کاملی در قسمت علوم سیاسی مهرنامه در مورد سلطانیسم بخوانید.یا این که مارکس وبر که نامش به کرات در ماه های اخیر آورده شد کیست؟
در قسمت های مختلف دیگر می‏خوانید: لمپن ها چگونه به وجود آمدند و وارد ادبیات سیاسی شدند و لمپن ها معروف چه کسانی بودند؛اصلاحات اقتصادی اوباما به کجا می‏رود؛ آسیب شناسی طرح هدفمندی یارانه‏ها در دولتی که معلوم نیست لیبرالیسم اقتصادی را می‏پسندد یا تکفیر می‏کند؛هم‏پیمانان ما در عرصه جهانی(روسیه و چین) تا کجا و تا چه حد پشتبان ما خواهند بود؛عکس‏ها و گفت و گوی منتشر نشده‏ای با مهدی سحابی و نقد ترجمه‏هایش و ......
مناظره سروش دباغ و احسان شریعتی(فرزندان عبدالکریم سروش و علی شریعتی) نیز که عکسشان بر جلد مهرنامه نیز نقش بسته یکی از خواندنی‏ترین و البته تامل برانگیزترین مطالب اولین شماره این ماهنامه است.
در بخشی که در زیرمجموعه علوم انسانی از سیاست و اقتصاد گرفته تا حقوق،علوم اجتماعی و ادبیات...می‏توانید در مهرنامه مطالب محسورکننده‏ای بیابید که در زمان اکنون بعید می‏دانم در نشریه‏ای دیگر بتوانید مثال آن‏ها را پیدا کنید.
مهرنامه ضمیمه‏ای نیز به همراه دارد که علاوه بر چاپ اشعار و داستان‏های جدید قسمتی را به معرفی کتاب اختصاص داده که در آن می‏توانید تازه‏های نشر را با معرفی مختصر و مفیدی ببینید.کتاب‏هایی که بی‏شک هر کدام شما را به خرید وسوسه خواهند کرد.
مهرنامه با قیمت چهار هزار تومان از شنبه آینده در کیوسک‏های مطبوعاتی در دسترس خواهد بود.نگویید قیمتش بالاست.برای به دست آوردن چنین مجموعه کاملی در کنار هم بسیار بسیار بیش از این باید بها بپردازید.

20 نظرات:

Unknown گفت...

اووووول

Unknown گفت...

باید اعتراف کنم که تا حالا که ایران دخت نخریدم...!!!ولی حتمن حتمن اینو خواهم خرید...

Unknown گفت...

فقط خداکنه زیاد تند روی توش نباشه...

ناشناس گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
ناشناس گفت...

قیمتش بالاست آقا ، یعنی که چی؟
ولی اگه حساب کنید مهرنامه ماهنامه است و ماهی یه بار خریداری میشه در حالی که ایراندخت رو هر هفته 2 هزار تومن باید بخریم :D

چون به سر دبیری قوچانی ست باید کار خوبی بشه
باید بخونم تا نطر بدم

م. گفت...

حاجی من اگه زیاد مینویسم (که نمینویسم) لااقل یه چیز جدیدی دارم برای نوشتن. نه مث بعضیا (حالا نام نمیبرم) شصت سال همش یا از ... سردبیر برم بالا یا از ... مجله یا از... شیخ.

لوووووووووووول

م. گفت...

معلوم هس کجایی تو؟ پروفایل رو ترک کردی؟

فرشاد نوروزپور گفت...

عمو رضا خسته نباشيد جانانه .
ما كه از الان زنبيل ميگذاريم چلو روزنامه فروشي ها

رضا گفت...

@بهانه
ایران دخت رو که تا حالا از دست دادی.اینو بپا از دستت نره.تندروی؟ از سوی این جماعت؟ حاشا و کلا.کیهان که نیست.مهرنامه س.مهرنامه.

@فرناز
هر ماه یه باره.تازه الان بخری میره تا اردیبهشت واسه شماره بعد.یه روز جوجه نخور جاش اینو بخر

@می لاد
حاجی شما همیشه چیز جدید داری.این خبرای مطبوعاتی رو هم بخون حالشو ببر

@فرشاد
الان اومده رو کیوسک.برو همین الان بگیر.زنبیل نمی خواد بذاری

کرو گفت...

پسرم!؟ خجالت نمی کشی؟ خوبه من سالی سه بار بلاگ آپ کنم، هربار هم که آپ کردم بیام انواع بیمه رو توضیح بدم؟

ناشناس گفت...

با کرو موافقم؟
خوبه هان؟؟؟

خانوم طهماسبی گفت...

عوض تبلیغات بیا یه سر برو مدرسه این بچه !

مصطفی موسوی گفت...

خیلی مشی لیبرال داره

ولی اون مقاله اش راجع به پیراهن قهوه ای ها و نقش لمپنیسم در برقراری رژیم فاشیستی و کنایه تاریخی اش به همین جریان تو ایران فعلی خیلی عالی بود

بعد تو امیدوار هستی به شماره 3 برسه؟

زروان گفت...

سلام
مباحث جالبی باید باشه اگه یادم بمونه می خرم ولی عمو رضا فکر کنم یک غلط تایپی تو نوشته ات هست. مارکس وبر نیست ماکس وبر درسته.

داریوش گفت...

منم با كروي كاملن ناآرام موافقم!!!!
.
.
.
آخه بردار من ما زرومون مياد 100 تومن بديم كيهان بخريم شيشه هاي خونمون رو پاك كنيم، بعدش بيايم 4000 تومن پول بديم وسط زمستون مهرنامه بخريم.
همين شوماها هستيد كه با اين قيمت ها آمار مطالعه رو تو كشور ميارين پايين ديگه

رضا گفت...

@کرو
این که سالی سه بار آپ میشه تقصیر من نیست و برمیگرده به این بلاگر سرویس کننده.تازه بیمه رو با نشریه مقایسه میکنی؟؟؟ تفاوت از زمین تا آسمان است.

@فرناز
سه خط بالا رو بخون.
خوبه؟ هان؟

@مصطفی موسوی
راستش من نفهمیدم این که گفتی خیلی مشی لیبرال داره مدح بود یا ذم.ولی من اگه واقعا این جوری باشه خوشحالم.چون لیبرالیسم واسه زورنالیسم حکم کیمیا رو داره.
در مورد رسیدن به شماره 3 امیدوار هستم ولی مطمئن نه.

@زروان
دقیقا حق با شماست.غلط تایپی داره.ولی فعلا دسترسی به بلاگر ندارم که ویرایشش کنم.ما نوشتیم مارکس وبر شما بخوانید ماکس وبر

@داریوش علیها
شما اگه قرار به رفتن به یزد و کیش و هواپیما و سان شاین باشه که خوب پول داری.حالا یه سان شاین کمتر بخور برادر من.یه مهرنامه بخر و بخون حالشو ببر

مهتاب گفت...

جالب بید

اگه پول داشتم حتما میخرم:D

همیشه بهار گفت...

سلام
کسی میتونه لطف کنه و شماره تماس یاسایت وآدرس مهرنامه رابه من بده؟
ممنون

ناشناس گفت...

لازم نيست پول داشته باشيد ميتونيد به وبلاگ مهرنامه سر بزنيد: http://mehr-nameh.blogfa.com/

ناشناس گفت...

در شماره اسفند مهرنامه(که عکس بابک محمدی را روی جلد دارد) مصاحبه جالبی است با پسر آیت الله کاشانی توصیه می کنم بخونید

ارسال یک نظر