طولانی ما را بخوانید!

تیتر را اشتباه نزدم.الکی نگویید چه کیوسک‏دار بی‏سوادی است.
"طولانی همشهری ماه با حجت الاسلام طائب است." این جمله عینا از لید گفت وگوی مجله همشهری ماه با حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب (برادر بزرگتر حسین طائب فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج) نقل شده است.حالا تاویل و تفسیر این جمله با خودتان! خدا می‏داند بعد از این در لید مصاحبه‏ها چه چیزهایی که چاپ نشود: "بلند همشهری ماه با دکتر.... است، مفصل ما با مهندس...را بخوانید، داغ و چالشی همشهری ماه با استاد...را ببینید،!"
گذشته از این اشتباه که احتمالا در زمان کوتاه کردن لید گفت گو اتفاق افتاده این دست اشتباهات در مطبوعه‏های مکتوب و غیرمکتوب سابقه دارد.از افتادن یک سرکش ناقابل که گاف را به کاف تبدیل کرده و موضع گرفتن مقامات مسئول را به باد داده تا نقطه ای که اضافه تایپ شده و یا یک شوخی که در نهایت چاپ شده است.
اما در داخل این مصاحبه یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد که البته هیچ ربطی به اشتباهات ژورنالیستی ندارد و نتیجه صحبت‏های نامفهوم مصاحبه شونده است.مهدی طائب ابتدا در قسمتی از گفت و گو در پاسخ به این سوال که "چند برادر هستید" می‏گوید: "ما چهار برادر هستیم."کمی بعد وقتی بهراد مهرجو می‏پرسد: "ترتیب سنی برادران چطور است؟" طائب پاسخ می دهد: "محمد، علی، مهدی، حسین و حسن!!!!


پی‏نوشت: همشهری ماه نیمه هر ماه به قیمت 1500 تومان منتشر می‏شود.به هر حال فقط شهرداری است که می‏تواند با چنین قیمتی چنین مجلاتی را منتشرکند.نقطه قوت همشهری ماه همین گفت و گوهای منحصربفردش است.
پی‏‏نوشت2: بخرید و بخوانید تا می‏توانید اسراف کنید.مهرنامه روی کیوسک است.
پی‏نوشت3: در این گفت و گو مهدی طائب اتهاماتی هم به عباس عبدی در مورد لو رفتن اطلاعات موشک‏های دوربرد وارد کرده بود که عبدی در اینجا پاسخش را داده است.


8 نظرات:

مريم گفت...

اول

حیاط خلوت گفت...

=))
اینا انگار به روخونی و ادیت اعتقاد ندارن

حیاط خلوت گفت...

فکر کنم واسه اون چهار تا برادر خودشو حساب نکرده :دی

قاصدک گفت...

محمد و علی و مهدی و حسین و حسن و تقی و نقی و قلی و اسی و اکبر و اصغر کلا میشیم چهار نفر
:دی

مائده کاویانی گفت...

احتمالأ دو تاشون هم جاموندن
همه که مثل آقای دکتر جزو نوابغ نیستن که ریاضی شون عالی باشه
اونم مسئله به این سختی
شمارش !

سارا گفت...

خودش و یادش رفت سخت نگیر عمو :)

جادوگر گفت...

ما طولانی مهرنامه را می‏خوانیم از روی کیوسک اگر بخواهد خدا آن را

پست شما را تشکر می‏کنیم خیلی بود خوب آن

جادوگر گفت...

یاد گوگل ترنسلیت افتادم!!

راستی اگر تو گوگل ترنسلیت همینجوری و با این دستور زبان بنویسید ترجمه‏ی خیلی نزدیک ‏تر و بهتری به شما ارائه میده!

ارسال یک نظر